Majkel Buszu

29.07.2022

Spacerange Stage

Majkel Buszu (Michał Buchowski) – raper, producent muzyczny, przedsiębiorca. Pierwszy oficjalny projekt muzyczny Busza, to wydany niezależnie w 2009 roku „EP DEMO”, na którym gościnne zwrotki nagrali: VNM, Małolat, Sitek, Paciwo. Debiut wzbudził zainteresowanie samego środowiska jak i fanów, niejako zaznaczając obecność artysty na polskiej scenie rapowej. W tym czasie Buszu zaliczył również gościnny udział na projekcie reprezentanta warszawskiej wytwórni Prosto – FU, w singlu „Jestem tym typem”.

Majkel Buszu jest założycielem marki odzieżowej Lucky Dice, oraz wytwórni muzycznej, Lucky Dice Music, która działała przy marce odzieżowej.

W 2011 roku wraz z Paciwem i Tematem zrealizował projekt „Witamy w 71 Wrocław”, produkując nagranie, na którym zjednoczył całą wrocławską scenę rapową, a następnie przy współpracy z urzędem miasta Wrocławia zrealizował do tego projektu teledysk.

W tych latach Buszu odnosił sukcesy także jako producent muzyczny. Był on odpowiedzialny za wyprodukowanie jednych z najpopularniejszych singli w karierze muzycznej ś.p. Tomasza Chady: „Na tych osiedlach II”, „Niesiemy Prawdę” czy „Dranie Tak Mają”. Pomimo dużego zainteresowania jego bitami na rodzimej scenie, Buszu nie wiązał z produkcją muzyczną swojej przyszłości.

Majkel Buszu działał również w charakterze wydawcy. Do jego największych sukcesów w tej roli należy wypromowanie wrocławskiego rapera Sitka, którego wprowadził do mainstreamu.

W następnych latach skupił się głównie na działalności biznesowej. Przełożyło się to na mniejszą ilość czasu poświęcanego karierze muzycznej, którą tworzył w wolnych chwilach. Najważniejszym singlem w tym czasie jest gościnny udział w nagraniu „5gfm” u Kajmana, w którym pojawili się również Borixon, Sitek i Dejan – nagranie osiągnęło duży sukces komercyjny.

W 2015 roku postanowił rozwiązać wydawnictwo muzyczne Lucky Dice Music, ponieważ jak sam mówi, prowadzenie tego przedsięwzięcia nie przynosiło mu satysfakcji i spełnienia zawodowego. W tym okresie postanowił przebranżowić swoje bieżące działania, rozbudowując portfolio biznesowe. Z dotychczasowej działalności pozostawił przy sobie tylko markę odzieżową Lucky Dice, która w kolejnych latach osiągnęła swoje najlepsze wyniki sprzedażowe. Warto dodać, że Lucky Dice przez lata swojej działalności sprzedała kilkaset tysięcy produktów w kraju.

Przełomowym momentem było uczestnictwo w akcji Hot16Challenge2, które zauważył Borixon i zaproponował mu udział w projekcie chillwagon. Fani bardzo pozytywnie przyjęli zwrotki i stylówkę Busza, po czym zdecydował się na poświęcenie karierze muzycznej i przygotowanie solowego projektu. Zapowiedzią albumu jest teledysk promujący nowe utwory „Łezka” i „Trap trap”.

Przewiń do góry